Skip to Content
Persoon achter laptop
Vacature 32 - 36 uur Breda Reageren voor: 14 december 2022

HR-desk medewerker

Ben je op zoek naar een afwisselende en uitdagende baan?
Wij zoeken een HR-desk medewerker die ons HR team komt versterken!
(32/36 uur per week, locatie Breda)
Direct solliciteren
Bij wie kom je te werken?
Je komt te werken bij Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant VRMWB. De VRMWB is een netwerkorganisatie waar 24 gemeenten, de brandweer, de politie, de Geneeskundige Hulpverlening Organisatie in de Regio (GHOR) en het Openbaar Ministerie samen werken aan veiligheid en veerkracht. VRMWB is een krachtige en gerespecteerde hulpdienst. Met onze brandweer, crisisteams en centralisten staan wij 24/7 klaar om hulp te bieden. Samen met onze collega hulpverleners en de gemeenten hebben we een krachtige crisisorganisatie staan.
Veiligheid: Dynamisch en volop in beweging
De samenleving en onze omgeving veranderen in een razendsnel tempo. Dit is van invloed op ons functioneren als Veiligheidsregio. Fysieke veiligheid en de klassieke incidenten zijn niet meer ons enige aandachtsveld. De Veiligheidsregio heeft ook een rol bij andersoortige gebeurtenissen en ontwikkelingen. Deze kan coördinerend zijn, regisserend, ondersteunend of soms zelfs leidend. Voorbeelden: opvang vluchtelingen, vuurwerkproblematiek, boerenprotesten en uiteraard de corona- en Oekraïnecrisis. Hierbij hoort ook het weerbaarder en zelfredzamer maken van de samenleving. Daarnaast spelen algemene trends als een veranderende arbeidsmarkt, de veranderende bevolkingssamenstelling, snelle technologische ontwikkelingen, klimaatverandering, energietransitie en verduurzaming van de samenleving.
De afdeling HR
HR valt als afdeling binnen de sector Strategie & Bedrijfsvoering. HR adviseert en ondersteunt de afdelingen uit het primaire proces. De afdeling bestaat uit: 5 HR-adviseurs, 1 organisatieadviseur veranderthema’s, 1 coördinator vitaliteit, 4 HR-medewerkers, 2 salarisadministrateurs, 1 functioneel beheerder, 4 collega’s van Arbo, en 1 afdelingshoofd.
Wat ga je doen?
Elke dag is anders als je werkt in bij de HR-desk. De ene dag beantwoord je allerlei vragen van lijnmanagers en medewerkers, die per telefoon óf mail binnenkomen. De vragen kunnen gaan over de salarisstrook, het verzuim, verlof, werving & selectie, en over alles wat je kunt verzinnen dat te maken heeft met de in-, door- en uitstroom van personeel binnen een organisatie. De andere dag ben je druk bezig met het verwerken van mutaties in het personeelsregistratie systeem (ADP) en het opstellen van correspondentie. Naast deze werkzaamheden lever je een bijdrage aan één van de vele projecten en/of HR-thema’s binnen het team HR. Voorbeelden hiervan zijn HR-communicatie, HR-data en informatie , arbo/vitaliteit, personeelshandboek bijhouden en digitale verbeterprocessen. We hebben op het gebied van EHRM al de nodige stappen gezet, en zoeken de verdere aansluiting met de administratieve werkprocessen binnen de organisatie. De standplaats is Breda, maar je bent ook met regelmaat op locatie om af te stemmen met je collega’s over allerlei zaken gericht op verwerking in de personeelsadministratie. Je krijgt daarnaast een extra diepgang binnen de functie in de vorm van stage-coördinatie. Jij bent het aanspreekpunt voor stages voor zowel de interne organisatie als de scholen. Dit is een project in de kinderschoenen en biedt voor jou echt de mogelijkheid om iets op te bouwen. 
Wat vragen wij?
Wij zoeken iemand die zich hier echt voor wil inzetten en in staat is te schakelen tussen de verschillende collega’s, klanten en projecten waar je in ondersteunt. Jij:
✓ maakt ons blij;
✓ hebt een afgeronde MBO-4 opleiding (pré op HR-gebied);
✓ hebt kennis van Cao’s en rechtspositie (bijvoorbeeld CAO gemeenten);
✓ hebt ervaring met Excel;
✓ hebt affiniteit met het maken van rapportages en data;
✓ hebt de kennis om te werken met regels en procedures; bent een teamspeler;
✓ weet de werkzaamheden te prioriteren en de verwachtingen te managen.
✓ bent gedreven;
✓ hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Ervaring binnen de overheid is een pré.
Wat bieden wij?
  • Een aanstelling bij wijze van proef voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vaste aanstelling;
  • Een bruto salaris tussen de €2581 en €3732 bruto per maand (schaal 8 CAR/UWO);
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris dat je kunt laten uitbetalen of      inzetten voor flexibele arbeidsvoorwaarden zoals extra pensioen, een onbelaste kilometervergoeding woon/werkverkeer, vergoeding studiekosten, aanschaf fiets of extra vakantie uren;
  • Thuiswerkvergoeding van € 2,- per thuisgewerkte dag;
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming voor jouw zorgverzekering van € 168,-.
  • Een goede pensioenregeling en een mogelijkheid tot deelname aan een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Minimaal 144 vakantie-uren per jaar, plus 19,5 uur lokaal bovenwettelijk verlof;
  • Je krijgt een telefoon en laptop in bruikleen.
Je standplaats is Breda. Tijd- en plaats onafhankelijk werken is onderdeel van de functie. De zakelijke dienstreizen worden vergoed. De VRMWB kent geen vergoeding voor het woon-werkverkeer. Een kilometervergoeding kan wel met een gunstige fiscale regeling uitgeruild worden met het IKB.
Solliciteren?
Enthousiast geworden? Herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving en kon je ook overwegend vinkjes zetten? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en een pakkende, korte motivatiebrief waarin je aangeeft waarom dit jouw baan is en wat je ons kunt bieden in deze functie. Je kunt uiterlijk reageren tot en met 14 december . De sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandag 19 december 2022. Op basis daarvan wordt een vervolg gepland.

Voor inhoudelijke informatie over deze functie kan je contact opnemen met Richard Holl
(afdelingshoofd HR, tel. 06-55762496).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Uiterlijke datum reactie: 14 december 2022