Spring naar inhoud
Vacature 24 - 32 uur Tilburg Reageren voor: 30 mei 2025

RECEPTIONIST(E), FRONTOFFICE MEDEWERKER (24 uur in Tilburg en 12 uur in Breda)

Word jij het gezicht van veiligheid en gastvrijheid binnen onze organisatie? Bij de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (VRMWB) bouwen we aan een moderne, toekomstbestendige receptiefunctie. Wij zoeken twee nieuwe collega's die onze bezoekers warm welkom heten, veiligheid bewaken en onze organisatie vlekkeloos ondersteunen. Sta jij graag in verbinding met mensen en houd je ervan als geen dag hetzelfde is? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

De parttime vacatures; 

  • 24 uur per week (0,67 fte), maandag, dinsdag en woensdag, standplaats: Tilburg 

  • 12 uur per week (0,33 fte), donderdag en vrijdagochtend, standplaats: Breda 

Onze recepties zijn van maandag tot en met donderdag tussen 08:00 – 16:30 bemand. Op vrijdag van 08:00 – 12:00 uur.  

Een combinatie van uren is mogelijk om de functie fulltime (36 uur) in te vullen! 

Je taken zijn onder meer; 

Binnen deze functie van receptioniste, administratief medewerker heb je o.a. onderstaande taken; 

  • Gastvrij ontvangen, inschrijven en begeleiden van bezoekers. 

  • Toezien op de fysieke veiligheid via bezoekersregistratie en toegangscontrole. 

  • Bedienen en bewaken van intercomsystemen en toegangsvoorzieningen. 

  • Professioneel beantwoorden en doorverbinden van telefoongesprekken. 

  • Efficiënt beheren van post- en pakketverwerking (ontvangst, registratie, distributie). 

  • Uitgifte en inname van middelen (zoals sleutels, laptops, ov-kaarten). 

  • Beheren van algemene mailboxen en reserveringen (vergaderruimtes, vervoermiddelen). 

  • Uitvoeren van administratieve processen rondom uitrukken, opleidingen, uren, facturen en bestellingen. 

  • Ondersteunen bij BHV-taken (o.a. communicatie en registratie in noodgevallen). 

  • Bijdragen aan de gastvrijheid door o.a. het schrijven van felicitatiekaarten en organiseren van kleine bijeenkomsten. 

Je werkt nauw samen met de afdelingen Brandweerzorg en TFL (Techniek, Facilitair, Logistiek) 

Het team

Jouw rol 

Je bent het gezicht en eerste aanspreekpunt van onze organisatie. Samen met je collega-receptionisten borg je een gastvrije ontvangst, veiligheid aan de voordeur en ondersteuning van onze operationele processen. 

Wat breng je mee?

Jij weet dat een vriendelijk onthaal, een luisterend oor en een scherp oog voor veiligheid het verschil maken. Je voelt je thuis op een plek waar veel gebeurt en waar je met jouw betrokkenheid en zorgvuldigheid dagelijks het verschil maakt. 

  • MBO-4 werk en denkniveau, bij voorkeur opgedaan in een administratieve of facilitaire richting. 

  • Ervaring als receptionist(e) of front office medewerker, waardoor je weet hoe je bezoekers welkom heet en zaken soepel regelt. 

  • Handigheid met Microsoft 365 (Outlook, Teams, Word, Excel). 

  • Oog voor wat er moet gebeuren, zonder dat iemand het je hoeft te vragen. 

  • De vaardigheid om in de hectiek rust en overzicht te bewaren. 

  • Zin om samen te werken met collega’s uit verschillende disciplines, waarbij je elkaar versterkt. 

  • Respect voor veiligheid, privacy en een gastvrije ontvangst. 

    Belangrijk om te vermelden:  

  • Het dragen van het brandweeruniform is een verplicht onderdeel van je functie – zodat je zichtbaar bent als vertegenwoordiger van onze organisatie. 

  • Het volgen van onze interne opleiding 'Integrale training hulpverlening en brandveiligheid' (BHV) is een verplicht onderdeel van jouw rol. Zo ben jij goed voorbereid om actief bij te dragen aan de veiligheid binnen onze organisatie. 

Over Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant

Samen maken we de regio veiliger is onze missie. Dit doen we voor de veiligheid van de inwoners van onze 24 gemeenten. We werken aan het voorkomen van incidenten en het verkleinen van risico’s in de regio én we staan 24/7 paraat voor de bestrijding van incidenten, klassieke rampen en moderne crises. Daarvoor bundelen we de krachten van inwoners, ondernemers, bestuurders, partners, hulpverleners en onze medewerkers. We zijn zowel een netwerkorganisatie als een krachtige hulpdienst.

Dit bieden wij

Je komt terecht in een organisatie waar jouw inzet echt het verschil maakt. Wij zorgen goed voor de mensen die goed voor anderen zorgen. 

  • Salaris volgens schaal 6 (maximaal € 3.500,- bruto per maand bij 36 uur). 

  • Een Individueel Keuze Budget (18,63% van je salaris) dat je flexibel kunt inzetten, bijvoorbeeld voor extra vrije dagen of een fiets. 

  • Een solide pensioenregeling via het ABP. 

  • Een laptop in bruikleen zodat je je werk optimaal kunt doen. 

  • Standplaats: 
    - Tilburg voor de functie van 24 uur, op maandag, dinsdag en woensdag 
    - Breda voor de functie van 12 uur op donderdag en vrijdagochtend. 

  • Een werkomgeving waar veiligheid, gastvrijheid en maatschappelijke relevantie elke dag voelbaar zijn. 

Wij leren je graag kennen

Enthousiast geworden? Solliciteer nu! 

Heb je nog vragen over de functie? Bel of mail gerust met Arjan Gijsbers, Hoofd Brandweerzorg district Baronie, via 06-52414049 of arjan.gijsbers@brandweermwb.nl 

Wil je direct solliciteren? Dat kan tot en met 30 mei 2025 via de sollicitatiebutton hieronder. 

Geef in je sollicitatie duidelijk aan of je solliciteert voor de functie van 24 uur in Tilburg, de functie van 12 uur in Breda of voor de combinatie van de beide functies. 

De gesprekken vinden onder voorbehoud plaats op woensdag 11 juni 2025. 

Wacht niet te lang, want we kijken ernaar uit om jou te ontmoeten en samen verder te bouwen aan een veilige en gastvrije organisatie! 

Wij geloven in de kracht van diversiteit en inclusiviteit. Iedereen die zich herkent in dit profiel, nodigen wij van harte uit om te reageren. Wie weet begroeten wij jou binnenkort als ons nieuwe gezicht aan de voordeur.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.