Skip to Content
Persoon achter laptop
Vacature 32 - 36 uur Breda Reageren voor: 21 mei 2022

Salarisadministrateur

Ben je op zoek naar een afwisselende en uitdagende baan?

Wij zoeken een salarisadministrateur die ons HR team komt versterken!

(32/36 uur per week, locatie Breda)
Direct solliciteren
Bij wie kom je te werken?
Je komt te werken bij Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant VRMWB). De VRMWB is een netwerkorganisatie waar 24 gemeenten, de brandweer, de politie, de Geneeskundige Hulpverlening Organisatie in de Regio (GHOR) en het Openbaar Ministerie samen werken aan veiligheid en veerkracht. VRMWB is een krachtige en gerespecteerde hulpdienst. Met onze brandweer, crisisteams en centralisten staan wij 24/7 klaar om hulp te bieden. Samen met onze collega hulpverleners en de gemeenten hebben we een krachtige crisisorganisatie staan. Onze sterke diensten bieden snel en daadkrachtig hulp, hebben slagkracht en houden dat ook nog eens lang vol.

Veiligheid: Dynamisch en volop in beweging
De samenleving en onze omgeving veranderen in een razendsnel tempo. Dit is van invloed op ons functioneren als Veiligheidsregio. Fysieke veiligheid en de klassieke incidenten zijn niet meer ons enige aandachtsveld. De Veiligheidsregio heeft ook tot taak om bij andersoortige gebeurtenissen en ontwikkelingen een rol te nemen. Deze kan coördinerend zijn, regisserend, ondersteunend of soms zelfs leidend.

Voorbeelden: opvang vluchtelingen, vuurwerkproblematiek, boerenprotesten en uiteraard de corona- en Oekraïnecrisis.. Hierbij hoort ook het weerbaarder en zelfredzamer maken van de samenleving. Daarnaast spelen algemene trends als een veranderende arbeidsmarkt, de veranderende bevolkingssamenstelling, snelle technologische ontwikkelingen, klimaatverandering, energietransitie en verduurzaming van de samenleving.

De afdeling
HR valt als afdeling binnen de sector Strategie & Bedrijfsvoering. HR adviseert en ondersteunt de afdelingen uit het primaire proces. Momenteel is het team HR druk met de organisatieontwikkeling om de doorontwikkeling van de Veiligheidsregio vorm te geven. De salarisadministrateur maakt deel uit van het team HR, wat bestaat uit: 4 collega’s HR-desk, 5 HR-adviseurs, 4 collega’s Arbo, 1 functioneel beheerder, 2 collega’s op het gebied van organisatieadvies en vitaliteit en 1 afdelingshoofd. De salarisadministratie is nu nog gedeeltelijk uitbesteed aan ADP, maar we gaan in de toekomst meer zelf doen. We zoeken een salarisadministrateur voor een vertrekkende collega.
Wat ga je doen?
Elke dag is anders als je werkt in het team HR. Je bent hét aanspreekpunt voor met name de HR-adviseurs en HR-desk collega’s voor salarisvragen. De HR-adviseurs en HR-desk zijn het eerste aanspreekpunt voor de gehele organisatie. Jij bent de verbindende schakel tussen salarisadministratie, financiële administratie, HR en ADP.

In overwegende mate houd je je bezig met de onderstaande taken:
  • Je bent verantwoordelijk voor een tijdige en correcte salarisverwerking conform o.a. wet- en regelgeving, CAR UWO en interne regelgeving van Audit & Control.
  • Je zorgt voor de controle op de salaris mutatieverwerking door collega’s van de HR-desk en bijbehorende regelingen via o.a. de Tool, Mutatieverslag, voorcheckcontrole en verklaren verschillenoverzicht.
  • Je ondersteunt, adviseert en signaleert inzake wijzigingen op het gebied van de salarisadministratie.
  • Je adviseert over wijzigingen in fiscale wet- en regelgeving.
  • Je draagt bij aan procesoptimalisatie t.a.v. salaris- en E-HRM processen. Je bent continu alert en proactief op verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden in het salarisverwerkingsproces. Dit kan zowel betrekking hebben op het automatiseren van regelingen als op het verbeteren van het aanleverproces van de mutaties.
  • Je helpt collega’s FP&C, Audit & Control en onze accountantsdienst bij het oplossen van financiële vragen en/of de accountantscontroles.
  • Je bent in staat om pro-formaberekeningen, ontslagvergoedingen en pensioenberekeningen te maken. Verder ben je in staat om de gehele loonstrook ook zelf handmatig op te kunnen maken/na te kunnen rekenen zodat de eerste loonstrook in het nieuwe jaar van ADP/WF getest kan worden op alle nieuwe toe te passen premies.
Ruime actuele kennis en meerjarige werkervaring op het gebied van:
  • Processen salarissen, financieel, administratieve organisatie
  • Systeem en processen ADP Workforce (Workflows ESS/MSS, Managed Services, Interview, R&A rapportages journalisering, power BI)
  • Financiële aansluitingen (aansluitingen tussenrekening), journaalposten en tussenrekening netto lonen, het kunnen verklaren van mutaties in een journaalpost en grootboek.
  • Regelgeving CAR UWO, IKB, FLO, Toelage Overgangsrecht /vergoedingen (fiscale afhandeling)
  • Ziektekosten (IZA collectief)
  • Pensioen ABP
  • IPAP (Loyalis)
  • Fiscale wetgeving (extra LB inhouding bij vrijwilligers, reiskosten, WKR e.d.)
  • Werkgeversverklaringen, Loonbeslagen

Samenwerken is jou op het lijf geschreven. Je weet zaken bespreekbaar te maken en je voelt je niet alleen verantwoordelijk voor je eigen werk, maar ook voor dat van het team. Je bent resultaatgericht en klantgericht en denkt mee over oplossingen.

Je hebt een servicegerichte houding. Je geeft adviezen op je vakgebied en voert deze ook uit. Je vindt het een uitdaging om elke dag weer de administratie op orde te houden en te verbeteren. Je neemt initiatief. Je voelt je thuis in een expert-functie, maar houdt ook de helicopterview t.a.v. de effecten op andere vakgebieden. Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Tot slot ben je stressbestendig. We kennen hectische perioden waarin er veel zaken tegelijkertijd spelen.
  • Een tijdelijke aanstelling voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot vaste aanstelling;
  • Een bruto salaris tussen de € 2.865,- en € 4.208,-bruto per maand (schaal 9 CAR UWO,);
  • Een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het bruto jaarsalaris dat je kunt laten uitbetalen of inzetten voor flexibele arbeidsvoorwaarden zoals extra pensioen, een onbelaste kilometervergoeding woon/werkverkeer, vergoeding studiekosten, aanschaf fiets of extra vakantie uren;
  • Een goede pensioenregeling en deelname aan een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Minimaal 144 vakantie-uren per jaar, plus 19,5 uur lokaal bovenwettelijk verlof;
  • Je krijgt een telefoon en laptop in bruikleen.

Je bent vooral aan het werk in Breda, locatie Doornboslaan. Tijd- en plaats onafhankelijk werken is mogelijk. De VRMWB kent geen reiskostenvergoeding woon/werkverkeer, wel een vergoeding zakelijke dienstreizen in voorkomende gevallen.

Deze vacature wordt gelijktijdig zowel intern als extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid gaat de interne kandidaat voor.

VRMWB

Enthousiast geworden? Herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving en kon je ook overwegend vinkjes zetten?

Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en een pakkende, korte motivatiebrief waarin je aangeeft waarom dit jouw baan is en wat je ons kunt bieden in deze functie. Je kunt uiterlijk reageren tot en met 20 mei a.s. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 30 mei en 2 juni.

Voor inhoudelijke informatie over deze functie kan je contact opnemen met Richard Holl (afdelingshoofd HR, tel. 06-55762496).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Uiterlijke datum reactie: 21 mei 2022